måndag 6 april 2009

Lappvaktare i farten

Jeanslappen jag och Carro satte upp på staketet vid busshållsplatserna i stan är borta! Men vi förstod redan innan att det skulle hända. Staketet hade nämligen jättemånga häftstift i sig med pappersrester kvar, men ingen affisch eller lapp. Alltså är det någon eller några som vaktar det där staketet och river ner allt som kommer upp så fort de kan.

Alla anteckningsböcker är förberedda. Jag har borrat hål i hörnen och knutit fast en Hägglundspenna vid varenda en. Imorgon tänker jag börja utplaceringen av tankeböckerna. Om jag inte hinner att placera ut alla får Klara ta över på lovet, jag åker nämligen till USA på torsdag. Carro ska även hjälpa till att sätta upp fler jeanslappar då jag är borta.

Min bror gav mig kritik för att tankeböckerna var så tjejiga. Men vi hade inte så mycket annat att välja på faktiskt. Dessutom är det ju en väldigt inpräntad norm vi har att rosa, rött och prickigt är tjejigt. Jag tycker inte det behöver vara så. De syns ju åtminstonde!

Inga kommentarer: