lördag 1 maj 2010

Utmana med förändring

Idag har jag en helt annorlunda frisyr, om man jämför med hur jag såg ut förut. Igår var jag hårmodell, så nu har jag helt annan färg och form på håret. Det är kul att testa på något nytt, det blir en slags utmaning. Både för mig själv och min omgivning.

Hur reagerar de? Gillar de frisyren? Och om de inte gör det, hur ska jag reagera då? Det blir ett test om hur mycket man bryr sig om vad andra tycker. Jag ser det som en bra utmaning. Det är kul om folk gillar det, men om de inte gör det, spela roll! Eller hur? Dumt att ödsla tid på sådant.

Jag har redan mött lite reaktioner. En kompis kände knappt igen mig först, sedan sa han "vad coolt!", medan den andre kompisen sa "näääe!".

Idag ska jag dessutom på bal, och jag måste komma på hur jag ska få till min frisyr till min klänning. Men det blir kul, nu får jag verkligen visa upp mitt nya hår. Jag får träna på att hitta mitt själv i ett annat utseende, ett annat hår. För jag är ju fortfarande jag oavsett frisyr!

Så utmana dig själv och andra. Antingen genom en helt annan frisyr, eller kanske en helt annan klädsel. Eller något annat som syns. Träna på att vara du i något annat än dig, skit i vad andra tycker om det inte är något att bry sig om. Bli stark i dig själv!

Före:

Efter:



3 kommentarer:

Carro sa...

Det är så coolt! :D:D

Klara sa...

YAY, snyggt! tänk om jag hade haft min frisyr som jag hade i nian nu. då hade vi varit hårkompisar!

Sandy sa...

Tack! :D
Ja, jag tänkte på det jag med Klara! Hoho.