tisdag 27 april 2010

Skriv brev


Jag älskar att få post, och speciellt brev. Jag har till och med tagit bort "reklam, nej tack"-lappen på min brevlåda för att få lite mer post. Dessutom gillar jag att skriva brev. Det är en annorlunda känsla än att skicka sms eller mail, det går inte att jämföra.

Ett handskrivet brev är ett fint och speciellt sätt att skicka ett meddelande. Det behöver inte vara något långt meddelande eller stort brev, det kan räcka med ett vykort. Bara för att göra någon glad och visa att man bryr sig.

För ett tag sedan hittade jag en hemsida som heter Brevkollektivet, som går ut på att man skickar brev till någon i detta kollektiv. Man får ett brevID som man skriver på brevet och så postar man ett brev till den här personen, ett brev om precis vad man vill. Det speciella är att man ska inte avslöja vem man är. Ju fler brev man skickar desto fler får man tillbaka. Jag fick mitt första brev idag faktiskt, det var riktigt kul med ett handskrivet brev bland all reklam. Ett smart sätt om man vill ha fler brev i lådan, och personliga sådana! Gå in på hemsidan och läs mer.

Andra brevtips är att skicka brev till en släkting eller vän som bor längre bort. Man kan försöka leta brevvänner genom olika hemsidor, till exempel Brevvänsförmedlingen, om man vill ha en speciell person att växla brev med. Det finns även brevvänsgrupper på facebook att gå med i.

Så ta fram pennan och skriv ett brev, skriv av dig eller rita en fin bild. Gör någon glad för dagen, och du kanske får ett fint brev tillbaka.

Inga kommentarer: