fredag 1 maj 2009

Huvudröra blir post-it lappar


Jag har gjort en slags ansvarstavla, fast enklare och billigare. Det är massa post-it lappar där det står vad jag ska göra. De längst upp har högst prioritering, och de längst ner har således lägst prioritering. Sedan har jag delat in vad jag ska göra i olika färger. De gula har med skola att göra, de blå med sånt jag själv vill göra, orange har med musik att göra och det gröna med annat jag måste göra. Ungefär så har jag delat upp det. Målet är att min bokhyllesida ska vara så tom på post-it lappar, helst innan 2:a juni så betygen ska vara satta.
På det här viset gör jag huvudet mindre fullt av saker att hålla reda på. Istället behöver jag bara gå hit och kolla om jag inte vet vad jag ska göra. Det behövs nu då studenten närmar sig, allt hopar upp sig till den sista månaden.

Imorgonkväll ska jag och Klara ha ett 365-möte. Vi ska gå igenom tankeböckerna vi plockat ner och scanna in tankarna. Sedan ska vi diskutera nya idéer och upplägg. Vi återkommer med protokoll här på bloggen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra idé det där med post-it lapparna!! Även dom där tankeböckerna. Jag har sett några av era ja, jag vet inte vad jag ska kalla det, jeans-affischer! Men aldrig någon tankebok. Kan bero på att jag aldrig stannar och kollar? Aja, i alla fall, roligt att se att det är några som jobbar lite för det där lilla extra! GL HF! som alla gamers brukar säga.

Sandy sa...

Tack! Det är väldigt underlättande.
Jaså du har sett jeanslapparna, kul! De är alla nere nu, tyvärr, förutom den på Parkskolan. Tack för uppmuntran! Kul att du följer bloggen :)