lördag 2 maj 2009

Projektmöte

Eftersom vi är väldigt formella och korrekta har vi haft ett möte!
Här kommer några highlights av det vi kom fram till:

Tankeboksprojektet har hittills gått väldigt bra. Vi har hämtat in böckerna från Parkskolan och UH och scannat in. Det är mycket klotter men ändå lite tankar. Det hade såklart varit roligare om fler var seriösa, men idén fungerar i alla fall. En bra grej är att sätta upp dem på anslagstavlor, där ser fler dem och de sitter fast (oftast). Vi ska lägga ut nya på UH och Parkskolan men även andra ställen som Arken (anslagstavlan) och Nolaskolan, och kolla upp de andra tankeböckerna.

Vi har pratat om nya idéer och har ett och annat projekt inplanerat. Om du har någon bra idé så tveka inte att höra av er till oss! Kommentera här på bloggen eller kontakta oss via vår Facebook-grupp (om du inte är medlem där än - bli det nu!)

I framtiden hoppas vi kunna få ännu fler personer medvetna om vår blogg och engagera sig i 365. Ju fler desto roligare!

7 kommentarer:

Lotta sa...

Fortsätt kämpa, tjejer! Looking good, jag skrev i en av de där tankeböckerna. Dock ser min stil ut som om en femåring klottrat, så jag hoppas att det inte var mina tankar i den stunden som var "mest klotter" XD

Sandy sa...

Tack, det ska vi! :)
Hehe vi tänkte mer på valen av ord vissa hade ^^ Inte på handstilen! Kul att du skrev :)

Robin sa...

ni kan ju anamma en av mina favoriter! det går ut på att skicka brev till okända personer.

en mall jag brukar köra efter är att måla en smile-gubbe i blod (ja, riktigt blod. passa på när ni blöder näsblod!) och sedan skriver jag en post-it lapp som jag fäster upp och ned.

på den brukar jag skriva "ja, jag har målat en smile-gubbe med blod och klistrat en post-itlapp upp och ned bara för att vara lustig"

för att göra det hela ännu roligare kan man skicka brevet i ett annat brev till någon som inte bor i sverige. jag exempelvis har en vän i moskva som brukar få måtta brev som hon bara ska skicka vidare. garanterat 100% whatta fuck.

Sandy sa...

Haha det var en lustig idé! Jag och Klara funderar faktiskt på att lämna lappar i folks brevlådor som nästa projekt, och uppmana andra att göra likadant. Kul med förslag!

katla sa...

man kan rulla in sig i en vardagsrumsmatta och vägra komma ut!

Anonym sa...

En gång för några år sedan skickade jag iväg ett paket till en tjej som gick i min dåvarande klass. Jag kände henne inte men visste att hon var mycket intresserad av fantasy, lite liknade hon en älva, vilket säkert var meningen.
Jag skickade henne i vilket fall ett paket innehållande en miniatyrdrake samt ett handskrivet brev på engelska, en lång utläggning om hur jag var hennes halvsyster på långväga och hur jag skulle fortsätta sända henne de magiska små drakarna allt eftersom. Jag beskrev en massa omständigheter, haha, vilka jag inte minns nu längre, det var som sagt ett par år sedan.
Kanske lite invecklad idé att ta efter, att luska reda på något som kan uppmuntra en speciell person. Men fint ändå att orka göra för någon som inte har så mycket kompisar.
Jag visste att hon inte hade särskilt många vänner och tänkte att det kanske var bäst alternativ för henne, att få sådana vänner som hörde hemma där hon själv trivdes bäst; i fantasin.

Nåvälnåväl. Ha en bra dag!

Sandy sa...

Det var verkligen en fin tanke, Anonym. Hon blev säkert jätteglad av det paketet!

Tack för inlägget! Jag tror nog det kan inspirera mig och Klara en del till nästa 365-projekt. :)