söndag 10 maj 2009

Tankar från Parkskolan



Här kommer utvalda tankar från tankeboken i Parkskolan som hängt på anslagstavlan bredvid biblioteket. Det var mycket klotter och fula ord men även vissa roliga och fina inslag. Någon verkar tycka vår fråga är helt dum, andra tycker boken är söt. Roligt med reaktioner och att folk skriver i vilket fall!

I veckan har jag lagt ut två nya böcker på Parkskolan, en på det gamla stället bredvid biblioteket och en på den stora anslagstavlan mitt emot D-korridoren. Tyvärr så upptäckte jag senare i veckan att den sistnämnda boken är försvunnen. Jag hoppas att den kommer tillbaka, för alla tankars skull, men det låter inte så trovärdigt. Om boken suttit fast bättre i tavlan tror jag att den hade varit kvar. Nästa gång ska jag häfta fast den rejält.

Jag gick även förbi museumet för att kolla hur det låg till med tankeboken där. Det jag inte visste var att museumet var stängt, men jag fick komma in ändå och kika lite snabbt. Den verkar väldigt lovande måste jag säga! Ska bli spännande att få se alla tankar då den är färdigskriven.

2 kommentarer:

Elin sa...

Jag har suttit inne på 365saker.se i typ två timmar nu och inte för en sekund har leendet på mina läppar avtagit det minsta. Såna här saker får en att orka med vardagen, herregud vad otroligt underbart.
Och sen ser jag att det finns i Dövik! Då blev jag ännu gladare. Tänk att det finns trevliga själar här också. Jag hade börjat tvivla.

Keep up the good work!

Sandy sa...

Vad roligt att du hittat till 365-rörelsen! Ju fler som hänger på desto bättre :)
Tack så mycket!