lördag 23 maj 2009

Naturmeditation

DSC00529

Ibland behöver man koppla av och komma bort från det vanliga ett tag. Då kan man gå till en fin naturplats där inte mer än ens tankar behöver finnas. Platsen kan vara vilken som helst, bara den är lite avsides och lugn. Jag gillar utsikter så jag går ofta till sådana ställen. På bilden ser du det jag och min vän Elin kallar för picknickplatsen. Där gillar jag att sitta och komma bort från allt annat ett tag.

Använd dina sinnen och ta in platsen. Tänk på precis vad du vill. Vi kan kalla det naturmeditation. Unna dig gärna en halvtimme på din plats. Sedan kan du gå tillbaka till det normala, mer harmonisk och lugn än då du kom.

3 kommentarer:

Patrik sa...

Jag skulle behöva en sån där plats här i mitt eget rum! Med alla dessa prov och läxor nu inför studenten så har man inte mycket tid till att ta det lugnt :P Men även en lång och ensam promenad kan fungera riktigt bra för att fundera igenom och bearbeta saker.
Tack för en bra blogg!

Sandy sa...

Jag förstår vad du menar! Men det är ju inte mycket kvar nu, snart kan vi naturmeditera varje dag ^^
Tack själv för att du läser! :)

Patrik sa...

Under otroligt underbara tider som dessa. Så finns det så fruktansvärt mycket jobb på arbetsmarknaden, så vi kommer inte ha tid med någon naturmeditation i sommar ;D Rättare sagt. Det är nog det enda vi kommer att göra!